Ny hemsida

Göteborgs Adventkyrka har fått ett nytt hem på nätet.
Denna innebär en uppfräschning jämfört med vad vi haft tidigare.
Den är baserad på den grundmall som vårt svenska samfund erbjuder.

Websidan är strukturerad och uppbyggd kring 5 olika menyer.

1. <HEM>
    Här hittar du det som är aktuellt och som vi i Göteborg vill lyfta fram för tillfället.
    Överst på sidan ett bildspel med de mest aktuella företeelserna i bildform. Klicka på valfri bild för att läsa mer om just den företeelsen.
    Under och till vänster om dessa bilder finns aktulla händelser och företeelser i punktform (under AKTUELLT). Den innehåller många fler nyheter.
    I tillägg hittar du "Länkar" som är bra att ha tillgängliga. Dessutom "Dagens bibelord" som läggs upp av det svenska samfundet centralt ifrån.
    Ett utdrag av de 15 nästkommande kalenderposterna hittar du överst på sidans högra del. Vill du se hela listan av kalenderposter så klickar du på knappen inunder.

2. <AKTIVITETER>
    Här hittar samtliga aktiviteter som är aktuella för oss göteborgsadventister.
    Den just nämnda kompletta kalendern finns här.
    I tillägg hittar du mer information om de stående och återkommande aktiviteterna som kyrkan arrangerar.

3. <MEDIA>
    Under rubriken media hittar du förstås allt länkar till platser i olika medier där du hittar oss, både på Göteborg-, Sverige- och Internationall nivå.
    Bland de göteborgska medialänkarna återfinns YouTube-kanalen, Radio Adventkyrkan samt Bibelfrågan. Bland de svenska hittar du nystartade Hope Channel samt LifeStyle TV. Så ser det ut vid uppstart i alla fall.

4. <OM OSS>
    Sidan om oss beskriver oss adventister; vad som kännetecknar oss, på vilken värdegrund vi lutar oss emot.

5. <KONTAKT>
    Vill du söka kontakt med oss i Göterborgs Adventkyrka öppnar du upp den här menyn. Här hittar du adress, telefon, mail och andra uppgifter.