Så kopplar du upp dig till online bibeltimma och gudstjänst på Zoom

1. Klicka på länken: https://zoom.us/j/9689336635. (Har du lämnat ditt mobilnummer och/eller din e-postadress till församlingen så kommer alltid länk via dessa kanaler och som du direkt kan klicka på.)

2. Ev kommer en blå ruta upp som det står ”Launch meeting” (starta möte). Klicka på den rutan. Eventuellt måste du byta till att se din webbläsare för att se detta. Och eventuellt hoppar datorn över detta steg och går direkt till steg 3 nedan.

3. En ruta kommer upp efter en stund – klicka då på ”öppna länk” som står längst ner i rutan.

4. Om du har kamera i din dator kommer du strax se dig själv och texten ”Join with video” (Acceptera att kameran aktiveras så att övriga kan se dig) (frivilligt förstås – om du inte vill det så klicka på ”join without video,” att du är med utan att kameran är aktiv) Klicka på det alternativ du väljer men det är trevligt och främjar kommunikationen när alla kan se varandra.
5. En ruta kommer upp med texten ”Join with Computer Audio” (Acceptera att mikrofonen aktiveras så du kan prata.) Klicka på den texten och du är nu med!

Är ni många som deltar kan det vara bra att du slår av din mikrofon så hindrar det att oljud sprids eller förhindrar rundgång av ljud. Man slår av och på mikrofonen genom att klicka på mikrofonsymbolen.

Så ringer du för att via din telefon lyssna till bibeltimma eller gudstjänst

1. Ring telefonnummer 08-505 397 28.

2. När du hör en automatiserad engelsk röst som börjar ge info trycker du in ID: 968 933 66 35. Avslutat med #.

3. Tryck in # en gång till så ska du vara uppkopplad till mötet. Välkommen!

Får du problem med att koppla upp dig eller vill ha råd kring uppkoppling så ring Stefan Thomsen på 070-583 82 30.